• Aktualności
  • Biuletyn podatkowy
  • Oferta
    • Szkolenia
    • Projekty
      • Tax Compliance
      • Raportowanie podatkowe
      • Podatek u źródła
      • Test przedsiębiorcy
      • Ceny transferowe
      • Restrukturyzacje
      • Procedury zabezpieczające
    • Audyty
  • O nas
    • Firma
    • Zespół
    • Wspieramy
    • Partnerzy i Klienci
  • Kontakt
  • Aktualności
  • Biuletyn podatkowy
  • Oferta
    • Szkolenia
    • Projekty
      • Tax Compliance
      • Raportowanie podatkowe
      • Podatek u źródła
      • Test przedsiębiorcy
      • Ceny transferowe
      • Restrukturyzacje
      • Procedury zabezpieczające
    • Audyty
  • O nas
    • Firma
    • Zespół
    • Wspieramy
    • Partnerzy i Klienci
  • Kontakt

Kolejne odroczenie „nowych” zasad poboru podatku u źródła

Ostatnie wpisy


  • Polski Ład 2.0 wchodzi w życie
  • Koniec epidemii a preferencje podatkowe
  • PIT-2 także w ciągu roku
  • PGK – rewolucyjne zmiany
  • Transakcja kontrolowana o charakterze jednorodnym – interpretacja ogólna
[FM_form id="1"]

Kategorie


  • Artykuły
  • Ceny transferowe
  • Filmy
  • Infor
  • KORONAWIRUS
  • O podatkach przy kawie
  • Objaśnienia podatkowe i interpretacje ogólne
  • Po godzinach
  • Podatek u źródła
  • PodatkiwIT
  • Poradniki
  • Rzeczpospolita
  • Kolejne odroczenie „nowych” zasad poboru podatku u źródła

    Minister Finansów wydał dwa nowe Rozporządzenia, na mocy których po raz kolejny odroczono wejście w życie niektórych przepisów o podatku u źródła. Tym razem do 31.12.2020 r.

    Warto zauważyć, że wejście w życie tych przepisów było już odraczane do 30 czerwca 2019 r., 31 grudnia 2019 r. oraz do 30 czerwca 2020 r.

    Mowa o art. 26 ust. 2e ustawy o CIT, który co do zasady miał wejść w życie 1 stycznia 2019 r., ale od razu zawieszono jego stosowanie do końca czerwca 2019 r., a następnie odsunięto wejście w życie do 1 stycznia 2020 r. Przypomnijmy, zgodnie z tym przepisem, ograniczeniu w zakresie możliwości niepobrania podatku u źródła (tj. brak możliwości zastosowania zwolnień lub preferencyjnego opodatkowania na podstawie przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania) podlegają wypłaty z tytułu należności licencyjnych, odsetek, dywidend czy usług niematerialnych dokonane na rzecz tego samego podatnika w wysokości przekraczającej w ciągu roku podatkowego płatnika kwotę 2 mln. zł. To oznacza, że po przekroczeniu powyższego limitu (liczonego dla wszystkich tytułów objętych podatkiem u źródła) od owej nadwyżki płatnik ma obowiązek obliczyć, pobrać oraz wpłacić podatek u źródła stosując stawki określone w przepisach krajowych.

    Warto zauważyć, że przedmiotowe odroczenie dotyczy samego mechanizmu poboru podatku u źródła. Przepisy zobowiązujące płatników do dochowania należytej staranności przy weryfikacji poprawności stosowania zwolnienia bądź preferencyjnej stawki podatku u źródła oraz do kwalifikowania odbiorcy należności jako beneficjenta rzeczywistego na podstawie rozszerzonej definicji wciąż obowiązują.

    Źródło:

    • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 czerwca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyłączenia lub ograniczenia stosowania art. 26 ust. 2e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1096).
    • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 czerwca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyłączenia lub ograniczenia stosowania art. 41 ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1095).

    Przeczytaj pozostałe artykuły dotyczące podatku u źródła.

    autor: Piotr Adamski, starszy konsultant ds. podatków data: 25.06.2020

BusinessTax logo

Ochrona danych osobowych | Regulamin świadczenia usług | Polityka cookies
Status dużego przedsiębiorcy | Kiidea & Tapir Interactive